5 ian. 2017

Cutremur cu magnitudinea de 3,8 grade in regiunea Vrancea

Un cutremur subcrustal cu magnitudinea de 3,8 grade s-a produs in ziua de joi, 5 ianuarie, in regiunea Vrancea.

Sursa foto: EMSC

Seismul a avut loc la ora locala 15h16min09sec (13h16min09sec UTC). Potrivit datelor publicate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului, epicentrul cutremurului a fost localizat in Muntii Vrancei, zona PIETRELE INSIRATE, judetul Vrancea (45,66 grade latitudine Nordica, 26,52 grade longitudine Estica).

Sursa foto: EMSC

Seismul s-a produs la adancimea de 143,4 km si a avut magnitudinea de 3,8 grade pe scara Richter. Intensitatea maxima a fost de II grade pe scara Mercalli.
Un alt cutremur vrancean a mai avut loc tot astazi, in cursul diminetii, la ora locala 6h23min; seismul s-a produs la adancimea de 143,2 km tot in zona PIETRELE INSIRATE, magnitudinea fiind de 4,1 grade.

2 comentarii:

FLOREA MARCEL spunea...

La orele 13.20 eram in fata blocului si ma uitam la un caine cum mirosea pamantul , mai ales pe directia unui sant de la conductele de gaz metan si se ducea cand in stanga cand in dreapta mirosind asfaltul iar in oras se auzeau urletele altor caini.Pentru ca am avut si alte astfel de experimente din anii trecuti am asteptat sa simt un cutremur timp de o ora , dar in jurul orei 14.30 am plecat catre alta parte a orasului si am uitat sa ma concentrez pentru eventuala miscare seismica.Cred ca din momentul cand am vazut agitatia cainelui nu trece mai mult de 60-90 minute si poti simti cutremurul.Daca cineva ar face un program pe calculator sa monitorizeze cainii maidanezi care au niste miscari si latrat specifice interesante cred ca am putea anticipa cu o ora mai devreme un seism.

Hipnotiq spunea...

Prostii. Doar in zona epicentrului pot simți animalele ceva, dar astea sunt basme. Câinii stau mai mereu cu nasul pe jos, în caz de nu știai.

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.