8 feb. 2017

Cutremur moderat cu magnitudinea de 5,0 grade in regiunea Vrancea


Un cutremur subcrustal moderat cu magnitudinea de 5,0 grade pe scara Richter s-a produs in seara zilei de miercuri, 8 februarie, in regiunea Vrancea.

Sursa foto: EMSC

Seismul a avut loc la ora locala 17h08min20sec (15h08min20sec UTC). Potrivit datelor publicate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului, epicentrul seismului a fost localizat in Muntii Buzaului, zona NEHOIU, judetul Buzau (45,49 grade latitudine Nordica, 26,28 grade longitudine Estica).

Sursa foto: EMSC

Seismul s-a produs la adancimea de 126,6 km si a avut magnitudinea de 5,0 grade pe scara Richter. Intensitatea maxima a fost de IV-V grade pe scara Mercalli.
Cutremurul a fost resimtit pe arie larga in Moldova si Muntenia, inclusiv la Bucuresti, unde intensitatea a fost de III-IV grade pe scara Mercalli. In alte localitati din Estul Munteniei seismul a fost resimtit cu intensitati de cca. III grade pe scara Mercalli. In Sudul Moldovei intensitatile au fost de cca. IV si chiar IV-V grade pe scara Mercalli. Cutremurul a mai fost resimtit la Brasov, dar si la Constanta, precum si in partea centrala a Moldovei.
Un alt cutremur vrancean, cu magnitudinea de 4,4 grade, s-a mai produs astazi in Vrancea la ora locala 11h52min, epicentrul acestuia fiind localizat in Muntii Vrancei, zona NEREJU; cutremurul s-a produs la adancimea de 127,5 km.
Ultimul cutremur vrancean cu magnitudinea mai mare de 5,0 grade a avut loc la 28 decembrie 2016, magnitudinea acestuia fiind de 5,3 grade. Seismul din decembrie a fost comparabil cu cel din 24 septembrie 2016, ambele avand epicentrele localizate la Vest de NEREJU, focarele fiind situate la adancimi de 90-100 km.


Update 1 (17:21): va rugam completati acest chestionar: https://goo.gl/forms/lBECafHIIBckqxEx2

Update 2 (17:22): seismul s-a simtit si in Bulgaria


38 comentarii:

Christinne spunea...

Scurt, dar puternic

Unknown spunea...

L-am simțit foarte puțin și în Brașov, zona Noua. În jurul orei 17.10 am auzit mobila scârțâind pentru cca 3 secunde.

eu spunea...

Cam tare...a cam trosnit blocul......(Piata Sudului)

CornelAdr spunea...

S-a simtit la Constanta. 3-4 secunde.
I-au crapat nadragii lui Dragnea.

Unknown spunea...

Si in CONSTANTA s-a simtit!

pst36 spunea...

Buzau, in pat, la etajul 10 si nu l-am simtit, ciudat...

Mihai spunea...

S-a simțit și în Sfântu Gheorghe.

Unknown spunea...

Ce aplicatie folositi pentru alerta cutremure? Si chiar functioneaza?

braila spunea...

Braila -in masina stationata - s-a simtit.in cladiri ...nu

Unknown spunea...

Nu am simtit mai nimic. S-a miscat putin monitorul de la pc, dar credeam k am miscat eu biroul. Et.5 , Piata Sudului, bucuresti

Unknown spunea...

haaah

Popa Lorena spunea...

2 secunde a fost in bucuresti.. mie mi s-a miscat doar televizorul eu nici nu am simtit de pe scaun

silvernkold spunea...

etaj 1, Bucuresti- s-a simtit bine, dar scurt

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

era sa-l simt.

A.D. spunea...

Scurt si destul de puternic , Bucuresti - Tei bl. et. 8 .

blog cu amintiri spunea...

Nu am simtit desi copiii mei l-au simtit

Neyia spunea...

Am simtit un fior interior de alarma si imediat am auzit un zgomot de la sifonier afandu-mă lângă el la 10 cm. Fizic nu l-am simtit. Vb unirii

Anonim spunea...

L-am simtit la Chisinau, fiind la etajul 2 . A tinut vreo 3 secunde

Dan spunea...

Pipera, etaj 9, s-a simtit binisor, s-a leganat cladirea de vreo trei ori

Unknown spunea...

Iasi , et.4 , a scartait mobila , a durat vreo 3 secunde :)

Unknown spunea...

Sa simtit si in chisinau citeva secunde

Ok spunea...

Et.6 Bucuresti, s-a simtit o smucitura dar puternica.

Unknown spunea...

Scurt si puternic

Antaeus spunea...

Mic, dar vesel... 4-5 secunde in Constanta. L-a simtit si pisica.

Antaeus spunea...

Mic, dar vessel...4-5 secunde, in Constanta. L-a simtit si pisica.

Unknown spunea...

made my day :))

Ela spunea...

Bucuresti, balta alba, etaj 9. N am simtit nimic

Unknown spunea...

bucuresti militari etajul 1 nu sa simtit decat 1 secunda sau ceva de genul , o mica zgaltaiala la scaun

Hipnotiq spunea...

Sa simțit bine,destul de lung, et.4 Bârlad.

Unknown spunea...

Calarasi sa simtit puternic cca 2 secunde ! 10 nivele

denisa8868 spunea...

In cladire de birouri etajul 2, zona Piata Presei, Bucuresti. S-a simtit brusc, puternic, pentru vreo 3-4 secunde. Credeam ca a miscat colegul meu biroul dar..se pare ca nu

Anastasia spunea...

Chisinau casa la sol, am simtit ca eram in pat !

Unknown spunea...

Si la Ploiesti unii la simțit,ciudat eu nu . JOS IOHANNIS

Unknown spunea...

La ploiesti .sa simțit, ciudat eu nu, probabil cade sau își da demisia Iohannis

Unknown spunea...

acest cutremur e postat la 4,5 pe http://geofon.gfz-potsdam.de/eqinfo/list.php. cel de dimineata la 4,1. de unde aceste diferente? care e valoarea reala?

GeoX spunea...

Sunt diferente intre modul de calcul al magnitudinilor. INFP publica magnitudinea de tip ML, bazata pe inregistrati de la statiile seismice din apropierea epicentrului.

mihai spunea...

In metrou, spre Basarab. Am primit notificare pe telefon, fara sa simt altceva decat leganatul trenului.

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.