8 mai 2014

Cutremur de magnitudine 3,7 in Banat

Un cutremur crustal cu magnitudinea de 3,7 grade pe scara Richter s-a produs in seara zilei de joi, 8 mai, in vestul Banatului, fiind resimtit in mai multe localitati din judetul Timis. 


Cutremurul a avut loc la ora locala 22h31min07sec. Potrivit datelor publicate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului, epicentrul seismului a fost localizat la 23 km sud-est de TIMISOARA si 16 km de localitatatea LIEBLING, in judetul Timis (45,67 grade latitudine Nordica, 21,49 grade longitudine Estica).

Cutremurul s-a produs la adancimea de 10 km si a avut magnitudinea de 3,7 grade pe scara Richter. Intensitatea seismului in zona epicentrala a fost de IV grade pe scara Mercalli.
Miscarea seismica a fost resimtita in mai multe localitati din judetul Timis, inclusiv la TIMISOARA, dar nu s-au inregistrat pagube. De asemenea, cutremurul a fost simtit la LUGOJ, MOSNITA NOUA, COMLOSU MARE, LIEBLING si in alte localitati din regiunea TIMISOAREI.

15 comentarii:

Unknown spunea...

Stau la etajul 4 si l-am simtit. a fost doar un singur soc, l-am simtit cam o secunda, doua. in urmatoarea secunda a iesit taicamiu din camera sa ma intrebe daca am simtit. Mi-am sunat prietenii si nimieni nu a simtit nimic... :|. M-am gandit ca a cazut dulapul vecinilor :D.
Oribila senzatia.

Maria spunea...

Ba toti din Sudul orasului am simtit,e adevarat a fost o singura unda seismica,brusca ,clara si aprox~ 3-4 secunde,la ora 22:32 ~

Rodica S. spunea...

Eu nu am simțit nimic :)

GeoX spunea...

Sunteti din Timisoara ? Spuneti si localitatea, ca sa vedem cam pe unde s-a simtit seismul si cat de intens. Multumim mult.

BizKid spunea...

S-a simtit destul de puternic in Mosnita Noua... doar un soc, sub o secunda. Locuiesc intr-o casa cu un singur etaj cu structura metalica si pereti de caramida!

ana_bela spunea...

Si in zona Lugojului s-a simtit, tot asa, vreo 2 secunde.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anna spunea...

Locuiesc in Timisoara, aproape de centru (casa veche, la etaj); am simtit usor cutremurul, cca 2 secunde pline, cu miscare pe verticala.

Unknown spunea...

Sant din Comlosu Mare, eram la tv si am simtit miscarea, m-am uitat direct la candelabru si nu am observat nimic...acuma am avazut la RTV. Mama mea e din Dragsina, e bolnava si sufera de panica...bine ca am adus-o chia astazi la mine...sigur se speria.

Lacra spunea...

Si in Giroc s-a simtit, putin ce-i drept (si foarte bine ca a fost doar asa), aprox 3-4 secunde.

GeoX spunea...

E normal ca un seism crustal de magnitudine 3,7 la adancime de 10 km sa se simta pana la aproape 25-30 km de epicentru, dar depinde si de modul de propagare, de directivitate, data si de mecanismul de focar (din sursa seismica).

Unknown spunea...

eu stau la 6 si l-am simtit destul de bine stand in fata calculatorului....!!

Basa D spunea...

EU STAU IN LIEBLING SI NU AM SIMTIT NIMIC SE SPUNEA CA INTRE CHEVERES SI NITCHIDORF CE DRAQ ARE TREABA LIEBLINGU

GeoX spunea...

In datele de localizare publicate de INFP, epicentrul e plasat la 16 km de LIEBLING. Modul in care un seism este resimtit intr-un anume loc depinde de mai multi factori, sunt efecte locale, efecte de directivitate, amplificari si atenuari locale, nu e o manifestare chiar uniforma.

Dobrita Gelu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.