24 mai 2014

Cutremur puternic de magnitudine 6,9 in Marea Egee

Un cutremur puternic cu magnitudinea de 6,9 grade s-a produs in dimineata zilei de sambata, 24 mai, in Marea Egee.



Cutremurul a avut loc la ora 9h25min UTC (12h25min ora Romaniei) , potrivit datelor publicate de Centrul Seismologic Euro-Mediteranean. Epicentrul cutremurului a fost localizat in Marea Egee, la cca. 260 km nord-vest de IZMIR (vestul Turciei). Seismul s-a produs la adancimea de 27 km, iar magnitudinea a fost de 6,9 grade pe scara bazata pe moment seismic. Cutremurul a fost urmat de mai multe replici cu magnitudini de peste 4,0 grade, dintre care cea mai puternica a avut loc la ora 9h31min UTC, magnitudinea acesteia fiind de 5,0 grade.
Miscarea seismica a fost resimtita pe o arie larga in insulele grecesti din Marea Egee, in vestul Turciei (inclusiv la ISTANBUL si IZMIR), in mai multe tari balcanice (mai intens in Bulgaria) dar si in sudul Romaniei. In Romania, miscarea seismica a fost resimtita in sudul Olteniei si al Munteniei, la CRAIOVA si in alte orase, inclusiv la BUCURESTI. Cutremurul s-a mai simtit la GALATI, DROBETA TURNU-SEVERIN, TURNU MAGURELE, CONSTANTA, precum si in mai multe localitati din judetele Ialomita si Calarasi. In sudul Romaniei, cutremurul a fost resimtit cu intensitati de cca. III pana la III-IV grade pe scara Mercalli.

Update:
Cel putin 260 de oameni au fost raniti in vestul Turciei in urma cutremurului de magnitudine 6,9 produs in Marea Egee, in principal din cauza panicii. Miscarea seismica a fost resimtita destul de intens pe intreg teritoriul Bulgariei, inclusiv in capitala SOFIA.
Socul principal a fost urmat de un mare numar de replici, unele cu magnitudini cuprinse intre 4,6 si 5,0 grade, resimitite in vecinatatea epicentrului.

Pentru marturii privind modul cum ati resimtit cutremurul, va rugam sa postati si pe forum la topicul:

Cutremur 24 mai 2014

114 comentarii:

Danell spunea...

l am simtit :

Unknown spunea...

smm copii mei! ziceam ca mor..

Unknown spunea...

si eul-am simtit, ...si mi s-a parut lung

Undercover spunea...

acum 10 minute maxim!

Unknown spunea...

La 12:28 l am simtit eu

vandstruguri spunea...

la tv au spus 6.6 si a durat peste 20 secunde

Juv3l1n spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Generalitati spunea...

aprox 12:28

Unknown spunea...

S-a simtit nitel leganarea in Prel. Ghencea, Bucuresti la et. 9.

Unknown spunea...

L-am simtit ora 12.34 la Constanta Murfatlar

pheonix spunea...

a fost chiar foarte lung, si a etajul 10 chiar s-a miscat totul

onysha spunea...

si eu l-am simtit...si m-am speriat...stau la et 10 in Bucuresti

CatalinL spunea...

Eu am cronometrat, 25 sec aproximativ. Sesimte bine la et 6 :(

Unknown spunea...

sa vezi cum se simte de la etajul 10

Sabina spunea...

Am simtit si eu putin, se misca scaunul. Bucuresti, azi la ora 12:26

Unknown spunea...

Si in Titan s-a simitit insa nu-mi pot da seama de magnitudine. Insa a durat ceva

oni spunea...

mda, simtit la nivelul pamantului,parter...am crezut ca am ameteala...destul de naspa

Unknown spunea...

si eu l-am simtit, cam 20 secunde, initial am crezut ca am ametit eu

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

si eu l-am simtit

Unknown spunea...

L-am simtit ora 12.34 la Constanta Murfatlar

Unknown spunea...

cutremurul a fost la ora 12.28 si eu stau la et.9 Militari dar nu stiu de cat a fost si cat a tinut dupa parerea mea a tinut ceva

Unknown spunea...

Si eu l.am simtit la 12:28. A fost destul de lung.

valentin spunea...

sa simtit si in lehliu gara eram la calculator si a fost destul de lung dar slab

cristi spunea...

Craiova a fost zguduita din temelii

Gabriel Preda spunea...

In Dr. Taberei s-a simtit ca un cutremur de cca. 4 grade Richter, a fost si lung. Mi-am imaginat ca nu e in Vrancea, a fost prea lung

Cristina D.P. spunea...

The chime started to sing without any wind in Eroilor in Bucharest and out plants danced

Unknown spunea...

la casa, m-a leganat detul de mult si tare! credeam ca nu stau intr-o pozitie corecta pe scaun si vedeam perdeaua leganandu-se destul de tare, fara sa aiba ca factor principal caldura (caloriferul era oprit)

Unknown spunea...

foarte lung cutremurul, a tinut in jur de 30 de secunde.

Unknown spunea...

Sa simtit si in militari si stau la etajul 1. Miscari lente si foarte lungi

Unknown spunea...

si in piata Sudului Bucuresti s-a resimitit destul de tare la etajul 10. parea sa nu se mai termine

Unknown spunea...

In slatina nu s-a simtit absolut nimic. Eu in viata mea nu am simtit un cutremur aici.

Cafeasitrandafiri spunea...

s-a simtit la Bucuresti la etajul 2 bloc vechi, se lagana canapeaua am crezut ca am ametit initial

Loredana spunea...

L-am simtit, insa initial am crezut ca am yo niste ameteli foarte puternice. Pana am realizat ca de fapt este cutremur. :P

Unknown spunea...

am simtit la 12;37.Stau la et 9. Slobozia, Ialomita

Anonim spunea...

A tinut destul de mult, deja imi faceam rucsacul sa ies din casa.

Unknown spunea...

in Slatina nu l-am simtit dar tata a vazut lustra clatinandu-se :)))

autostop spunea...

militari,et 3:si aici s-a simtit. s-a auzit un zgomot in pereti si s-au miscat putin lustrele

pret bun spunea...

In Bucuresti, Piata Domenii, la etajul unul cladire foarte veche (fosta fabrica de cuie) cu multe modificari de structura .... lampile de neon sunt suspendate de brate subtiri metalice (sa poata fi lumina mai aproape) se leagana puternic. In Call Center, doar o persoana din 30 a simtit.

Daniel Uncu spunea...

Da. Stau la etajul 10, zona Bucur Obor. A fost extrem de lung - probabil si din cauza adrenalinei... :). S-au miscat lustrele "la greu". Cel putin 20 de secunde a durat! Probabil magnitudinea a fost 6.

Unknown spunea...

Da, la Constanta a fost destul de puternic.

iji spunea...

stefan cel mare/dorobanti, etaj 10, balans usor care nu se mai termina
daca nu se miscau lustrele si ferestrele/usile deschise as fi zis ca mi se pare.

Unknown spunea...

Un cutremur destul de scurt, l-am simtit din plin pentru ca am stat complet nemiscat cand a inceput.

AVirgiliu spunea...

Da, a fost! Nu credeam ca s-a postat despre el ceva deja :)

Unknown spunea...

In Constanta s-a simtit, ne-a fost frica, a fost pe orizontala, doar pe orizontala nu si pe verticala, suficient de inspaimantator, nu stiam ce urmeaza, am intrat in panica, dar am ramas la masa, am privelistea pe geamul de la bucatarie spre Marea Neagra, am privit acolo, se miscau lucrurile usor in bucatarie, ora aproximativ 12.34, a durat circa 15-2o secunde, suficiente pentru teama si panica. A trecut....Dumnezeu sa ne ajute pe noi pe romani, nu avem nevoie de asa ceva concomitent cu inundatiile grave. Doamne pazeste-ne pe noi romanii si Romania !

Unknown spunea...

La ora 12:26 Drobeta Turnu Severin .Pisicul a sarit in sus {dormea} si lustra s-a miscat aprox. 3 minute.
Horatiu

Iulian spunea...

Eu eram la et.1 la calculator. Si deoadata am inceput sa am o ameteala ca si cum m-as da cu leaganul stand pe loc. Abia in 10 secunde m-am prins ca e vorba de fapt de un cutremur si ca nu e de la mine... pt ca deja ma gandeam ce probleme de sanatate am cand am avut senzatia de ameteala :)

Unknown spunea...

am dansat cu toata casa, s-a clatinat mult......

Marius spunea...

Am crezut ca ma impinge cineva cu patul...in sectorul 6 la etajul 6.

Unknown spunea...

La ora 12:26 Drobeta Turnu Severin .Pisicul a sarit in sus {dormea} si lustra s-a miscat aprox. 3 minute.
Horatiu

Unknown spunea...

La ora 12:26 Drobeta Turnu Severin .Pisicul a sarit in sus {dormea} si lustra s-a miscat aprox. 3 minute.
Horatiu

Unknown spunea...

La ora 12:26 Drobeta Turnu Severin .Pisicul a sarit in sus {dormea} si lustra s-a miscat aprox. 3 minute.
Horatiu

Unknown spunea...

La ora 12:26 Drobeta Turnu Severin .Pisicul a sarit in sus {dormea} si lustra s-a miscat aprox. 3 minute.
Horatiu

Unknown spunea...

Si eu am crezut ca am ameteli. In sectorul 1 s-a simtit destul de tare. Am zis ca se sparge lustra.

AVirgiliu spunea...

Da, a fost! Nu credeam ca s-a postat despre el ceva deja :)

pret bun spunea...

am simtit ameteala... pana nu am vazut lampile balanganind... nu imi venea sa cred ca e cutremur, desi auzeam scartaind ramele de geam (sunt din lemn)

Unknown spunea...

Pe Batistei in Bucuresti, la etajul 1 s-a simtit foarte tare. Au parait toate chestiile, geamuri mobila.. au inceput sa se invarta candelabrele, miscari largi circulare.. pisica a luat-o razna iar eu am ametit foarte tare.. initial am crezut ca mi se face rau.. a durat ceva..

Unknown spunea...

Si eu stau la etajul 10 si s-a simtit foarte bine. La inceput am crezut ca mi s-a facut rau si ma ia cu ameteli. M-am asezat pe un scaun si abia dupa aia mi-am dat seama ca ma leagana ceva si nu sunt eu ametita. A durat destul de mult si a fost mai neplacut decat alte cutremure.

steal spunea...

Si pe mine m-a luat putin ameteala, cand m-am ridicat in picioare

Bogy spunea...

sectorul 3, langa billa titan, etaj 6 s-a simtit binisor, s-a balansat apa in acvariu de era sa dea pe afara, jaluzele se miscau si geamurile vechi au cam parait

Lucian spunea...

Colentina,D-na Ghica,etaj 2,bloc 10 etaje,am aflat de la tv ca afost cutremur.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
adrian spunea...

Eu locuiesc in Grecia mai exact in Kavala ors nu departe de insula Thasos si sa resimtit destul de tare cutremurul cateva secunde bune

Simona spunea...

L-am simtit la Galati

Unknown spunea...

stau la parter in rahova, s-a simtit si aici dar a fost extrem de ciudat.. in prima faza am crezut ca am ameteli.. au fost miscari lente si ample..

KingReptile spunea...

Si eu am simtit cutremurul destul de bine, locuiesc in Militari la etajul 9, ma cam luase ameteala. :))

Unknown spunea...

noroc ca nu a fost smucit / zguduitor - a fost lin, se legana patul cu mine, insa a tinut destul de multisor

Militari - Veteranilor, et. 6

Unknown spunea...

Drumul Taberei et 9...am crezut ca am ameteli ,dar apoi cand am vazut cum se misca lustra am inceput sa ma panichez...

Svetlana spunea...

Chisinau. Exact cum ati descris mai sus. A fost destul de lung si la inceput am avut senzatie de ameteala dupa care am observat frunzele de la flori care se leaganau in acelasi ritm.

Dobra Alexandru spunea...

Drm Timonierului, Et 8, 12:28, sect 6
Stateam in pat, notand ceva pe un post-it. Am simtit miscare. Credeam ca e ameteala, pur si simplu. Mi-am ridicat instantaneu capul ca sa-mi revin. Aceeasi ameteala.
M-am ridicat in picioare crezand ca e ceva in neregula cu mine. Atunci m-am uitat catre balcon: frunzele curmaului se miscau, veioza cu picior de 1.70 era in balans, perdeaua si ea. Inspaimantator!
Mi-am dat seama ca e cutremur si ochii imi erau atintiti catre singura masa din garsoniera unde ma puteam baga...
Bine ca am ramas doar cu amintirea urata.

alex949 spunea...

se pare ca sunt singurul om nesimtit din Romania :)). stau la casa in bucuresti si nu am simtit nimic.

Lionesse spunea...

Daaa. SPunea cineva ca era asa ca o ameteala. SI eu am resimtit la fel. stateam pe canapea si citeam ceva pe laptop si deodata m-a miscat si m-a luat o ameteala. Am zis: Ce Dumnezeu.. e cutremur? Si am vazut apoi ca se misca geamul care era deschis si jaluzelele verticale care sunt stranse- deci destul de grele sa se miste de la current.. Si am zis asta sigur a fost cutremur.. si am inceput sa caut pe net sa vad cine l-a mai simtit.. ca nu eram sigura ca era o ameteala de-a mea sau a fost intr-adevar cutremur.. ora: da cam pe la 12 jumate..

LiviuM spunea...

Galati, etaj 7. in jur de 12:28 ora locala. simtit binisor. usoara miscare orizontala

Unknown spunea...

si in militari s-a simtit la etajul 4, s-a leganat scaunul de la birou cu mine

Unknown spunea...

si in drobeta turnu severin sa simtit

Unknown spunea...

In Turnu Magurele s-a simtit puternic, am avut stari de ameteala si eu si mama mea. Totul s-a intamplat pe la ora 12:25

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
pandhora spunea...

in Bucurestii Noi s-a simtit foarte puternic, eu stau la etajul 8...aveam senzatia ca e din ce in ce mai puternic, a durat mult...
eram in fata calculatorului si m-a luat ameteala...asta chiar a fost infricosator...inca mai am senzatia ca se clatina blocul...
6,6 grade pe Richter in Marea Egee si simtiit la noi e ceva...

Rara spunea...

Gara, etajul 1, simtit in scaunul de birou.

Anonim spunea...

Este surprinzator catr comentarii citesc despre ceva ce initial am crezut ca este o ameteala a mea... a fost lung si infiorator. Inteleg totusi ca s-a produs destul de departe si iacata, unda s-a transmis incredibil de puternic. Planeta traieste si ne mai saluta din cand in cand. PS. De la etaj 6 se simte ca o furtuna pe mare

twinn spunea...

Și la Oltenița s-a simțit. Cam 30 de secunde, dar nu violent. Ca un balans, în jur de 5 grade, și asta la parter. Normal că la etaj s-a perceput mai puternic.

Unknown spunea...

Rahova, et. 1 , a fost ca o ameteala, nimic violent...

Unknown spunea...

Eu nu am stimtit nimic a fost praf degeaba daca nu a cazut casa!

Unknown spunea...

Turnu Magurele s a simtit foarte bine.

Cristina spunea...

Si eu l-am simtit, in zona bd. Chisinau din Bucuresti. Am simtit in mod clar undele pe alta directie decat la cele de la cutremurele din Vrancea, cu alta frecventa (mai lente, dadeau senzatie de ameteala...). Eu stau la et. 4 din 4.

Tokithas spunea...

Dormeam, am fost trezita de pat, se misca bine, apoi m am uitat pe birou, si acolo se miscau toate. Craiova, etaj 10

viral dude spunea...

S-a simtit si in Cotroceni, pe dr Staicovici. Aceeasi senzatie de ameteala.

Chris Tina spunea...

Stau in zona Foisorul de Foc la curte, n am simtit nimic... si cica a durat 20 de secunde o.O

Unknown spunea...

Am simtit, et 6 Colentina, Mc.Donalds, mi-am luat fica si am coborât in parc.

Unknown spunea...

In Ploiesti (mai putin de 60 km de Bucuresti) nu l-am simtit. Stau la casa, eram in pat cand prietena mea din Bucuresti m-a anuntat ca a simtit cutremurul la etajul 1, iar eu nu am simtit nimic aici...foarte ciudat...

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Hellen spunea...

A inceput initial cu o senzatie de ameteala apoi am realizat ca se misca blocu (9/10). Destul de lung balansul.

mira71 spunea...

AM SIMTIT CUTREMURUL DAR MI SA PARUT LUNG, NU AM VRUT SA ZIC NIMIC COLEGILOR IN BIROU SA NU CREADA CA M INEBNIT

Unknown spunea...

cora lujerului, aceas ameteala ciudat, o senzatie urata care nu mai vreau sa o simt

Unknown spunea...

da, AMETEALA se pare c a fost senzatia tuturor la inceput... miscari lente dar ample, etajul 2 din 4 Balta Alba, se inchidea si de deschidea usa sufrageriei

Unknown spunea...

eu am simtit doar o ameteala (bucuresti, piata sudului, etaj 4) si m-a prins ca de fapt a fost cutremur dupa ce am vazut stirile....
mare nesimtire pe capul meu

Unknown spunea...

Si in Brasov s-a simtit.A durat cam 20 sec.Aceeasi senzatie de ameteala.

ginaperju spunea...

Galați, etajul 1... nimic.Dacă nu aveam televizorul din bucătărie deschis habar n-aveam de asemenea cutremur.

Unknown spunea...

Bucuresti, Titan et 9. Stateam pe canapea..brusc am crezut ca ametesc..apoi am vazut ca se misca lampa, lampadarul si usa..A durat,cred eu cca 30 secunde, horror.

Gabriel-Alexandru spunea...

La Ploiesti s-a simtit in Mall ca o trepidatie

Unknown spunea...

In Atena nu s-a simtit

Unknown spunea...

Da, aproape toti am simtit acest cutremur ca o ameteala. De ce ? Simplu. Fiind o miscare lenta, nu am realizat ca este vorba de un cutremur si simtul kinestezic a fost pacalit. Asta se intampla si cand mergem cu masina pe serpentine si citim (deci nu ne uitam afara sa ne dam seama cum vin curbele), urmeaza o stare de rau, ameteala etc. Senzatia a fost datorata si amplitudinii destul de mari, pana cand am observat ca obiectele suspendate se miscau si ele. Atunci "controlul" a fost preluat de creier si kinestezicul a trebuit sa se supuna : A FOST CUTREMUR !

Unknown spunea...

Cam de cate grade s-a simtit in Romania??

Unknown spunea...

In Craiova, in zona centrala, la etajul 9 , s-a simtit destul de puternic

Unknown spunea...

S-a simtit si n craiova. Eram in biserica postelnicu-fir si s-au miscat candelabrele din biserica.

Gruia Titus-Marius spunea...

Observ ca toata lumea a simtit cutremurul de azi, ca o mica ameteala. Eu l-am simtit, eram la calculator rezemat de sifonier (am masuta in linie cu sifonierul), in prima faza nu mi-am dat seama ca e cutremur, apoi cand am stat mai atent, mi-am dat seama. Nu l-am simtit ca o ameteala ci ca un leganat luuung care a durat ceva. Eu stau la etajul 10, zona Vitan!
Senzatia de ameteala s-a datorat miscarilor lente si orizontale, iar in blocuri, mai ales la etajele superioare din cauza balansului s-a pronuntat senzatia de ameteala. Bine ca n-am simtit acea senzatie de ameteala in timpul cutremurului! :)))

Unknown spunea...

Nu va imaginati in ce fel s-a simtit pe Calea Victoriei 95, la etajul 5 intr-un bloc cu doua buline. Imi fugea pardoseala de sub picioare.

Unknown spunea...

Eu stau in aceeasi zona si n-am simtit nimic. Ma plimbam cu aspiratorul, poate de aceea. Culmea, fundatia blocului e pe teren mlastinos, cutremurele de 4 grade din Vrancea se simt de 4,5.

Unknown spunea...

Eu stau in aceeasi zona si n-am simtit nimic. Ma plimbam cu aspiratorul, poate de aceea. Culmea, fundatia blocului e pe teren mlastinos, cutremurele de 4 grade din Vrancea se simt de 4,5.

GeoX spunea...

Senzatia de ameteala pe care multi ati avut-o, in special la etajele superioare ale blocurilor inalte, se explica prin faptul ca la noi au ajuns mai degraba unde de perioada lunga. In acest caz, cladirile inalte sunt mai sensibile. Oricum, cutremurul s-a produs pe prelungirea in Marea Egee a sistemului tectonic al faliei nord-anatoliene, pe ramura sa nord-vestica.

maraneedstogetalife spunea...

Bucuresti, p-ta Universitatii, etaj 5, bloc din '38 cu bulina... Wish me luck!

Si la mine au fost cam aceleasi simptome: initial senzatia de ameteala, pe urma mi-am dat seama ca prea se misca si plantele, perdelele si veiozele si se deschid usile. A fost intr-adevar destul de lung.
Basca faptul ca pisica s-a refugiat ca posedata in cada si a inceput sa miorlaie. Sint curioasa cum au reactionat animalele, mai ales cele de apartament...

Lionesse spunea...

Pisica mea dormea dusa pe canapea, nici nu s-a miscat.. nu s-a deranjat deloc... La mine doar ameteala a fost si faptul ca am constatat ca se misca geamul si jaluzelele verticale stranse. Asta la et.5 intr-un bloc cu 10 etaje , zona Tei.

Unknown spunea...

La mine papagalii au intrat rapid in colivie si nu mai scoteau niciun sunet.
Eu nu am simtit deloc cutremurul.

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.