30 oct. 2013

Cutremur de magnitudine 3,2 in Subcarpatii Munteniei, zona BAICOI-PLOPENI (Prahova)

Un cutremur crustal cu magnitudinea de 3,2 grade pe scara Richter s-a produs in noaptea de marti 29 octombrie spre miercuri 30 octombrie in Subcarpatii Munteniei, judetul Prahova.

Cutremurul a avut loc la ora locala 00h56min32sec, iar epicentrul sau a fost localizat in zona subcarpatica din Nordul Munteniei, judetul Prahova, la 6 km de localitatea BAICOI si 11 km de PLOPENI (44,98 grade latitudine Nordica, 25,86 grade longitudine Estica).

Potrivit datelor publicate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului, cutremurul s-a produs la adancimea de 13 km si a avut magnitudinea de 3,2 grade pe scara Richter.
Intensitatea cutremurului in zona epicentrala a fost de III grade pe scara Mercalli. Cutremurul a fost resimtit la PLOIESTI, BAICOI, PLOPENI, FILIPESTI, BLEJOI si in alte localitati aflate in zona subcarpatica a judetului Prahova.




ShakeMap INFP.RO

Potrivit relatarilor martorilor, miscarea seismica a fost precedata de un zgomot subteran, perceput ca un huruit sau ca o bubuitura scurta.
Activitatea seismica din zona subcarpatica a judetului Prahova nu este o noutate; ea se coreleaza cu mai multe falii crustale active in regiunea subcarpatica. In ultimii ani, cutremure similare s-au mai inregistrat in zona CAMPINA-VALEA DOFTANEI, in unele cazuri sub forma unor secvente seismice.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Vine ala mare...

GeoX spunea...

Nu se poate trage o astfel de concluzie. In octombrie 2011 am avut o secventa de cutremure crustale in zona CAMPINA-VALEA DOFTANEI, mai la nord de epicentrul acestui seism. Deci...nimic inca. Ramane de vazut mai incolo, dar un astfel de cutremur crustal nu are semnificatie, luat de unul singur.

Anonim spunea...

Exista o explicatie: fiind o prostie cutremuratoare in baicoi a rezultat acest seism de 3,5Nu fiti abatuti, putem mai mult, nici nu trebuie sa ne straduim. Repet NU fiti dezamagiti! :))

Anonim spunea...

Inteleg punctul dv de vedere,dar este extrem de ciudat ca aprox la 4 zile este cate un cutremur,iar mai ciudat este ce se intampla in zona Galatiului...eu nu am prins foarte multe cutremure deoarece sunt tanar(aprox 30 ani) dar am intrebat se eu pe ce mai in varsta si mi-au spus ca asa s-a intamplat si in '77 inaintea seismului mare...Panica mea cea mai mare este ca am un bebe de 1 anisor si din pacate licuiesc intr-un bloc cu 4 etaje construit in 1965 care la ora actuala nu prezinta deteriorari dar nici nu a fost expertizat in ultimii ani,si cel de sus mi-e martor ca de 1 luna nu mai pot inchide ochii noaptea,si mukti "experti" prin presa 'prevestesc' un mare seism pana la finele anului 2013. Nu cred ca sunt singurul cu acest punct de vedere si nici singurul om oarecum speriat dar parca sunt din ce in ce mai multe 'semne' ca urmeaza ceva rau...

Anonim spunea...

Nu esti singurul care ai aceste temeri. ,,bebele" meu are 24 de ani :) dar tot imi este frica...pt. el, pt. noi toti. Eu l-am prins pe cel din '77 si pot spune ca este absolut infricosator dar trebuie sa mergem inainte, in calea destinului nu te poti pune. Pe cel din 6 oct. l-am prins la serviciu, tura de noapte, intr-un birou plin de monitoare si multa aparatura care trosnea ingrozitor...asta pe langa trosnetele cladirii.Nu mai spun de miscarile pamantului si acel vuiet, huruit...De atunci tresar la fiecare pocnet si am o senzatie permanenta de ameteala, tot timpul am impresia ca se misca pamantul. Trebuie sa fim realisti, unul mare va veni dar trebuie sa ne facem curaj si sa ducem o viata normala...Ce o vrea Dumnezeu!

Anonim spunea...

Dealul Tintea...fracturari hidraulice?

Anonim spunea...

Buna seara , se asteapta vrun cutremur mare in perioada urmatoare? va multumesc

Anonim spunea...

"Vreunul" poate, "vrunul" niciodata.

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.