6 oct. 2013

Cutremur moderat de magnitudine 5,5 in regiunea Vrancea

Un cutremur moderat cu magnitudinea de circa 5,5 grade pe scara Richter s-a produs in dimineata zilei de duminica, 6 octombrie, in regiunea Vrancea, la ora locala 4h37min21sec.



 Potrivit datelor publicate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului, seismul s-a produs la adancimea de 134 km, iar magnitudinea a fost de 5,5 grade pe scara Richter. Epicentrul cutremurului a fost localizat in Muntii Vrancei, zona NEREJU-VINTILEASCA (45,64 grade latitudine Nordica, 26,69 grade longitudine Estica).



Intensitatea cutremurului in zona epicentrala a fost de V-VI grade pe scara Mercalli. Seismul   a fost resimtit pe arie larga in Moldova si Muntenia, inclusiv la Bucuresti, unde intensitatea a fost de IV-V grade pe scara Mercalli. Miscarea seismica a fost resimtita la Botosani,Iasi, Galati, Tecuci, Focsani, Barlad, Constanta, Bucuresti, Pitesti, Targoviste, Giurgiu, Brasov, Ploiesti, Buzau, Braila si in alte localitati din sudul si estul tarii. Cutremurul a fost resimtit, de asemenea, in Republica Moldova (inclusiv la Chisinau), precum si in nord-estul Bulgariei.
Cutremurul din aceasta dimineata a fost cel mai puternic eveniment seismic produs in regiunea Vrancea dupa cel de magnitudine 5,7 produs la 25 aprilie 2009.
 Dupa seismele puternice din 1990 (30 mai-magnitudine 6,7 grade, 31 mai-magnitudine 6,1), cutremurele moderate din regiunea Vrancea au fost urmatoarele:

28.04.1999 08h47min56sec UTC 45,49N 26,27E adancime 151 km MGR=5,7
06.04.2000 00h10min38sec UTC 45,75N 26,64E adancime 143 km MGR=5,5
24.05.2001 17h34min02sec UTC 45,63N 26,42E adancime 144 km MGR=5,5
27.10.2004 20h34min36sec UTC 45,78N 26,73E adancime 98 km MGR=6,0
14.05.2005 01h53min21sec UTC 45,68N 26,54E adancime 148 km MGR=5,6
25.04.2009 17h18min48sec UTC 45,68N 26,61E adancime 109 km MGR=5,7
06.10.2013 01h37min21sec UTC 45,64N 26,69E adancime 134 km MGR=5,5

In afara acestor evenimente de energie medie, s-au mai produs si alte cutremure cu magnitudini de pana la 5,2-5,4 grade; ultimele seisme vrancene de magnitudini peste 5,0 au avut loc la 1 mai 2011 (magnitudine 5,4 si adancime 146 km), respectiv 4 octombrie 2011 (magnitudine 5,3 si adancime 142 km). Ultimul cutremur cu magnitudinea mai mare de 4,5 grade a avut loc in Vrancea la 1 decembrie 2012 (magnitudine 4,8 si adancime 93 km). De asemenea, ultimul seism vrancean de magnitudine peste 4,0 din acest an a avut loc la 11 august, magnitudinea acestuia fiind de 4,5 grade, iar adancimea focala a fost de 88 km.



Va rugam scrieti-va impresiile si aici http://cutremurnetforum.sd4.eu/showthread.php?tid=1798
Va multumim tuturor pentru comentarii!

Chestionar INFP L-ai simtit? Cutremur Vrancea ML=5,5 6 octombrie 2013

516 comentarii:

«Cel mai vechi   ‹Mai vechi   1 – 200 din 516   Mai noi›   Cele mai noi»
Anonim spunea...

si in oltenia craiova

Anonim spunea...

durata?

Anonim spunea...

Adevarat, l-am simtit la Bucuresti;)

undercash spunea...

i just felt it in constanta, 10min ago

Anonim spunea...

S-a simtit bine si la Constanta

Anonim spunea...

Si Brasov

undercash spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

S-a simtit si la Constanta destul de bine!!!!!

Anonim spunea...

La ct s a simtit perfect

Anonim spunea...

La brasov l-am simtit si eu, m-a trezit din somn

Anonim spunea...

S-a simtit foarte tare si la Galati(oras)

Anonim spunea...

Si Brasov

Dan spunea...

s-a simtit si la Fagaras

Anonim spunea...

asteptam replici?

Anonim spunea...

si in iasi sa simtit

Anonim spunea...

Da, s-a simțit în București!

Anonim spunea...

si in giurgiu s-a resimtit ! ely

Anonim spunea...

in craiova aprox 3 secunde

Anonim spunea...

Eu l-am simtit. Chisinau Moldova

Anonim spunea...

sa simtit si la constanta respectiv la agigea in port dar si la calarasi am vorbit prin telefon si mia confrmat... cel din agigea eu personal l-am simtit... o senzatie urata a tinut destul de mult.... credeti ca mai sunt replici mai mari?

Anonim spunea...

:))) eram la nunta.. le-am zis sa fie intr-un ceas bun.. :)))

Anonim spunea...

a durat destul de mult in Bucuresti....

Anonim spunea...

Brasov de asemenea

Anonim spunea...

Si la iasi s-a simtit

Anonim spunea...

in Moldova to s-a simtit 4.41

Anonim spunea...

S-a simtit si la Iasi destul de bine pe orizontala

Anonim spunea...

s-a simtit si la iasi.bietul patrocle, ce s-a speriat.(patrocle e pisica mea maidaneza)

Anonim spunea...

La iasi m-a trezit din somn. Scurt dar tare!

Anonim spunea...

Si eu l-am simtit in constanta

cadrian spunea...

Și la Iași ne-a zguduit destul de bine la etajul 4. A durat cam 5-7 secunde

Anonim spunea...

Si la Calarasi s-a simtit destul de bine...

Anonim spunea...

Costinesti,destul de puternic

CuTremuratul spunea...

Sa simtit si in Braila destul de puternic. Nu dormeam ma uitam din fotoliu la tv. Lustrele s-au miscat destul de puternic. In rest mai nimic. Prima data am simtit un hop in sus si jos. Apoi dupa cateva secunde unda cealalta care a miscat lustrele.

Anonim spunea...

5 sec

Anonim spunea...

In Iasi a fost de intensitate, dar a durat foarte putin.

Anonim spunea...

s-a simtit si la Slobozia, Ialomita

Anonim spunea...

Am dansat cu el pe muzica lui in Bucuresti

Anonim spunea...

sa simtit bine si la calarasi

Anonim spunea...

Da si in ploiesti s.a simtit . Destul de maricel .

Anonim spunea...

Galati! Prezent!

Anonim spunea...

in brasov s.a simtit destul de bine, mai urmeaza si o repplica?

Anonim spunea...

si in gl a fost ..

SpellOxid spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Chiar s-a simtit in Craiova.. pt moment am crezut k sunt eu ametita insa se auzea si un zgomot afara

Anonim spunea...

M-a zguduit bine la iasi, sunt la et 4. Sper sa nu mai urmeze altul, doamne ajuta.

Anonim spunea...

a durat aproximativ 3 sec in bucuresti..

Anonim spunea...

Si in bacau, durata? Mai putin de un minut

Anonim spunea...

Si la Ploiesti

Anonim spunea...

Câteva sec

Anonim spunea...

in esti s a simtit tare

Unknown spunea...

Si in Filiasi Dolj.

Anonim spunea...

Si la Iasi

Anonim spunea...

Locuiesc la etajul 7 in Bucuresti. S-a simtit zdravan

Anonim spunea...

Si in Pitesti

Anonim spunea...

Si navodari

Anonim spunea...

Dalut. Si la Pitesti, desi dormeam l-am simtit cs zmucitura scurta si scartait

Anonim spunea...

Si in Pitesti

Anonim spunea...

Buna seara sunt din bucuresti sectorul 2 langa national arena si s-a simtit foarte tare tau la bloc.

Anonim spunea...

Si la Braşov,

Anonim spunea...

si in Tulcea. M-a trezit din somn.

Anonim spunea...

La Chisinau bine sa sintit

Anonim spunea...

In Iasi, s-a simtit destul de tare.

Anonim spunea...

S-A SIMTIT SI IN BUCURESTI,DESTUL DE TARE....

Anonim spunea...

In Bucuresti a durat 30 sec..dar a fost sanatos..sa-mi cada plasma de pe suport nu alta

Anonim spunea...

da, s a simtti destul de bine la iasi pe orizontala

Anonim spunea...

tg.secuiesc! cam 3 secunde!

Anonim spunea...

In iasi a zguduit bine

Anonim spunea...

Si in Chisinau a fost destul de puternic!

Anonim spunea...

Si in Ilfov s-a simtit bine. Norocul nostru ca nu a durat mult.

Stephanie White Tulip Popescu spunea...

si in Campina PHla 4:38 am , destul de tare....

Anonim spunea...

in bacau a fost puternic si lung

Neyia spunea...

si la Manastirea Ratesti s-a simtit...

Anonim spunea...

2 reprize in bucuresti.. M-am plimbat cu patu'

Anonim spunea...

Si la Bucuresti s-a simtit

Anonim spunea...

sa simtit si la tulcea,si a tinut vreo 2-3 sec

Anonim spunea...

si la Buc binisor, de m-a trezit

Anonim spunea...

2-3 secunde in bucuresti sa zicem. Stau la 3 si s-a miscat cuierul (unde am chei care fac urat) timp de cel putin 30 secunde.

Anonim spunea...

si la tg frumos, iasi

Anonim spunea...

L-am simtit si eu in ilfov si a durat 3-4 sec. si cred ca a avut vreo IV grade pe scara mercalli

Anonim spunea...

In Bucuresti, la parterul unui bloc, s-a simtit destul de tare.

Anonim spunea...

Da. Cam multa zgaltaiala prin tara noastra.... dar ce bine e ca macar ne haţână in caldura:)

Anonim spunea...

S-a simtit destul de bine la Bucuresti

Anonim spunea...

Nu am informatii cu privire la durata, dar l-am simtit în Bucuresti, nu apucasem sa adorm, asa ca estimez durata la aprox. 10 sec.

ES3TH spunea...

Subscriu. M-am speriat putin. :)

Anonim spunea...

Si la Brasov s-a simtit destul de tare, am sarit din somn!

Anonim spunea...

sa miscat patul credeam ca sunt pe vapor

Anonim spunea...

S-a simţit bine la Bucureşti... Doar 5,5? Ufff...si acum tremur...

Anonim spunea...

S-a simtit in Bucuresti, pe orizontala, dar nu cred ca a durat 2 secunde.
Cate grade s-au simtit in Bucuresti?

Anonim spunea...

Si in ilfov

Anonim spunea...

Parca nu as crede ca a avut 5,5 .. Ne-a zgaltait bine de tot la Bucuresti

Anonim spunea...

Va felicit pentru promptititudine .
Victor .

Anonim spunea...

La Iasi ne-a zguduit binisor! Nu stiam cine trage de patul meu! :))

Anonim spunea...

Si in Calarasi s-a simtit foarte bine ( 4-5 secunde)

Anonim spunea...

tot atat si in iasi

Anonim spunea...

Slab nu a fost deloc ,la etajul 8...zona Unirii s_a simtit nu gluma!

Anonim spunea...

Si in Brasov s a simtit.

Anonim spunea...

La Bucuresti l-am simtit.

Anonim spunea...

In Iasi s-a simtit destul de puternic, oriontal.

Anonim spunea...

Giurgiu a fost penal la et 4:)))

Anonim spunea...

S- a simtit destul de puternic in Iasi

Anonim spunea...

A fost destul de lung, ca timp

Anonim spunea...

La Iasi s-a simtit destul , 3-4 secunde.

Alex spunea...

Sunt in Barlad jud Vaslui , Si mam trezit cu cateva secunde inainte de cutremur, Asa ca lam simtit exact. Sunt la etajul 2 la un hotel is tot hotelul sa miscat si, alarme la masini sa aprins. Nu am mai simt in viata mea Asa ce va!

Anonim spunea...

s-a simtit si la





bacau....m-am speriat un pic.

Anonim spunea...

bucuresti, dristor, miscare pe verticala

Anonim spunea...

infr nu functioneaza...a avut si replici?

Anonim spunea...

S-a simtit destul de tare in Bucuresti. Ce intensitate a avut aici?

Anonim spunea...

La Slatina a parut mai puternic de 5.5

Leonard spunea...

La tine scartaia patul cu siguranta!

Anonim spunea...

Si in bacau acum 2 minute s-a simtit pentru 3-4 secunde, mia deschis dulapul cu haine :)) oricum trb sa ma schimb de culcare

Anonim spunea...

S-a simtit bine si la Bacau!

Anonim spunea...

nu-mi vine sa cred ! m-am trezit cu un minut sa fie cutremur si dupa se zguduie casa cu mine ? ce se intampla oare ?

ZaRadu

Anonim spunea...

sa simtit si in Tulcea?







Anonim spunea...

Si lângă Târgoviște s-a simțit tare

Anonim spunea...

Bacau. puternic si lung

Anonim spunea...

Sa simtit si in rm valcea

adrian spunea...


si in Berislavesti, Vilcea.

Anonim spunea...

Si la Ploiesti destul de puternic...

Anonim spunea...

Toate au troznit am fost sigura ca e cutremur

Unknown spunea...

Si la Curtea de Arges. M-a trezit din somn... :)

Anonim spunea...

si in brasov s-a simtit destul de bine. durata, cam 5 secunde...

Danyy spunea...

La Ramnicu Sarat s-au zguduit peretii calumea nu jucarie . A fost mare, toata familia s-a trezit eu eram treaz de pe la 4.

Anonim spunea...

Bucuresti, centru: s-a simtit! Astept sa aflu durata.. sper ca nu sunt cladiri cu bulina prabusite!

Anonim spunea...

asa e, m-a trezit din somn!

Anonim spunea...

Confirm Ploiesti. Bine ca a fost scurt... Vuietul m-a trezit

Anonim spunea...

Da, s-a simtit la Bucuresti, la et.8 chiar bine, aproximativ 4-5 secunde.

Anonim spunea...

Mult... si bebe a fost f agitat cu ceva timp inainte

Anonim spunea...

S-a simtit foarte tare in iasi si destul de lung.

Anonim spunea...

Si in botosani.

Anonim spunea...

si EU am simtit. CHISINAU etajul 9 ;)

Anonim spunea...

Nashpa

Anonim spunea...

4.41 Causeni R.Moldova sa simtit destul de bine......

Sasu spunea...

Destul de puternic si la Ploiesti. Or fi replici ?

mihai.poker10 spunea...

si la roman.

Anonim spunea...

Si in iasi:(

Anonim spunea...

In bucuresti la bloc parter am sarit efectiv in sus o clipa.

Anonim spunea...

Si eu m-am trezit la Iasi! S-a simtit

Anonim spunea...

S-a simtit f. tare si la Rosiori de Vede

Anonim spunea...

In Galati a fost cel mai puternic :) sa simtit timp de 7-8 secunde

Anonim spunea...

La Barbulesti a tinut cam 2 minute . S.au daramat 2 pomi .

ginaperju spunea...

Mi se pare mai mare decat in 2009...la Gl s-a simit bine de tot.

Anonim spunea...

S-a simtit si la Mioveni ARges

Anonim spunea...

s-a simtit in bucuresti, zona parc bazilescu, bucurestii noi

Anonim spunea...

Sa simtit bine la casa in pantelimon. ma trezit din somn...zgaltaia patu

Anonim spunea...

;:)) ma eu stau in bacau si l-am simtit puternic si scurt... si asa parca se ducea peopartte

Anonim spunea...

mi-a cazut balconul de la apartament...bulina rosie in plm..

Anonim spunea...

S-a simtit destul de bine la Bals, judetul Olt, etajul trei cu zgomote.

Anonim spunea...

m-am cacat pe mine :))

caae spunea...

Si la Tg. Secuiesc. M-a trezit din somn desi m-am culcat tarziu si de obicei cand sunt obosit dorm neintors. Stie cineva cat a durat?

Anonim spunea...

Si eu am crezut la un momendat ca nu a fost. Dzeu sa fie cu noi.


Anonim spunea...

De cate grade a fost?

Anonim spunea...

SI la Pitesti sa simtit

Anonim spunea...

la iasi m-a trezit dintr-un somn adanc, a durat destul de mult... 3 secunde de 5.5R, si inca vreo 3 cu intensitate mai mica, ori imi tremurau picioarele de frica :))

missteenager romania spunea...

In Galati s-a simtit cam 1 minut si a inceput la ora 4:40

Anonim spunea...

in Chisinau s-a simtid foarte bine

Marian Florin spunea...

In urma cu catevainute ma aflam in bucatarie cu scopul de a bea un pahar de apa.am zis ca sunt nebun si ca mi se pare ca se misca apa in pahar si la nici 2-3 secunde toate paharele au inceput sa zornaoe si am simtit o miscare a casei.initial am zis ca vises dar disperarea vecinilor mei care tipau ca vine sfarsitul lumii(baba marioara,se crede clarvazatoare) m-a facut sa realizez ca am fost martor la un cutremur maricel.PS(baba va fi vedeta maine in comuna)

Anonim spunea...

Si la Chisinau :|

Anonim spunea...

si la Bacau s.a simtit tare

Anonim spunea...

speram ca nu replici...sunt speriata:((

Anonim spunea...

S-a simtit si in Ploiesti. Ne-a trezit din somn.

Unknown spunea...

mai urmeaza ceva?

Anonim spunea...

m-a trezit din somn..s-a simtit maxim in bucuresti,miscarea a fost pe orizontala....

Unknown spunea...

Constanta.. Destul de lung... 15 secunde cu un start și finish puternic... Totul pe orizontala...

Anonim spunea...

A fost lung. Dormeama si parca eram in barca :) Bucuresti sector 1

Anonim spunea...

bucuresti, scurt dar puternic, 5 sec etaj 4

Anonim spunea...

scurt 10 sec dar puternic OLT com CORBU

Anonim spunea...

si la pitesti.citeva secunde.bine ca ceilalti din casa nu s-au trezit.s-a simtit destul de bine.

Anonim spunea...

Wai de pwla mea ce m-am speriat. App mancati kkt ca nu a fost de 4-5

Anonim spunea...

Râmnicu Sărat, la casă, s-a simțit foarte "bine", însoțit de un zgomot (huruit). Am crezut că a fost totuși până în 5 grade.

Anonim spunea...

In Regie s-a simtit bine.. ;)) era sa cada p20-ul :P

Anonim spunea...

Bucuresti pe Bulevardul Unirii langa Piata Constitutiei etajul 6 s a simtit f tare, pur si simplu se zgaltaia patul :(

Anonim spunea...

La etajul 7 in Bucuresti s-simtit destul de tare! Si se pare ca e al doilea. Primul a fost mai devreme dar nu stiu ora, si s-a simtit usor.

Unknown spunea...

Si la Chisinau s-a simtit...

Cosmin Constantin Iordanoiu spunea...

S-a simtit puternic si la Targoviste si m-a trezit din pat. Inca stau treaz sa vad daca mai apar replici ale cutremurului

Anonim spunea...

In Craiova s.a simtit destul de tare si a durat si cam 8-10 se secunde. Se misca urat patul cu mine...

Anonim spunea...

sa simtit bine la etejele mai sus nasol

Anonim spunea...

si in Teleorman s-a simtit destul de bine, a durat undeva pe la 6 secunde, am avut timp sa-l savurez!:)

Anonim spunea...

Durata exactă: 8 secunde.

Anonim spunea...

Aia doi de care iti legasei hamacul?

Anonim spunea...

Si la Tecuci s-a simtit destul de bine . S-a dus somnul.......

Anonim spunea...

La chisinau, ne-a trezit, de ne-am grabit sa fagcem pipi

Danyy spunea...

Nu cred ca mai ma culc pana dimineatza :))))

Anonim spunea...

e de la exploararea pt gaze de sist

Anonim spunea...

S.a simtit bn la Bacau la 4:37..

Unknown spunea...

Chisinau prezent

Anonim spunea...

Si la Chisinau l-am simtit

anda spunea...

si la brasov. emsc il da mb=5,8 la 140 km adincime

Anonim spunea...

si eu mam dus intro parte de pe scaun

Anonim spunea...

Voi ca voi, dapai eu din vrancea?! (Focsani)

Anonim spunea...

si la vaslui s-a simtit aproximativ juma de minut in doua reprize si de lunga durata

Anonim spunea...

La Breaza s-a simtit perfect. Cateva secunde, o singura replica. Ne-a trezit bine din somn...

Unknown spunea...

Chisinau, Moldova. S-a simțit foarte bine. Doua valuri puternice. ~20 secunde.

Anonim spunea...

Ceva nu e in regula,sunt prea multe in Romania...

Anonim spunea...

Mai mult, spre 30 secunde... am apucat sa ne trezim,si sa ne "bucuram" de el...

Anonim spunea...

la valcea m-a trezit turbatu

Anonim spunea...

A fost un vuiet, am deschis usa la balcon sa vad daca este vreun avion deasupra si a incept cutremurul. Noroc ca a fost scurt. La Bucuresti, o trosnitura imobilului si apoi fost o zgaltaiala scurta.

Anonim spunea...

OMG...

Anonim spunea...

Asteptsm replici ???

Anonim spunea...

Ne-a tras cel de sus de urechi si ne-a zgaltait putin..

Anonim spunea...

Si la buzau s-a simtit tare de tot. Nu pot sa-mi revin din sperietura.

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   1 – 200 din 516   Mai noi› Cele mai noi»

Trimiteți un comentariu

Pentru a scrie un comentariu completeaza formularul de mai jos.